Tuesday, June 24, 2014

Masa Untuk Pendedahan : EMAS

Sebelum aku menulis cerita tentang Mega Annual Gathering 2014, aku nak kongsi sikit tentang pelaburan EMAS.

Secara kebetulan aku mendapat peluang dalam pelaburan emas ni dalam a few months back. Kalau nak cerita tentang strategi permainan melabur dalam emas ni memang panjang topik ni nanti.

As I think all are on the right track, proven dan keberhasilan yang konsisten, maka I guess that this is the perfect time untuk dikongsikan bersama.

Dalam pelbagai teknik untuk pelaburan emas, the one and the best for me adalah yang di.namakan Ready Stock Buyback (RSB). Tahap kesabaran? 2 Bulan. Macamane tu? Meh tengok ringkasan caranya seperti di bawah :-
  1. Beli emas 999.9 (Pure Gold) dengan harga RM180.00 untuk 1 gram
  2. Dapatkan resit transaksi pembelian
  3. Emas akan di proses selama 1 bulan
  4. Setelah 1 bulan, emas anda sudah sedia untuk anda pegang & simpan
  5. Masuk bulan kedua, jual semula emas tersebut kepada penjual dengan harga RM212.00 untuk 1 gram (dengan syarat emas dalam keadaan 100% sempurna sepertimana dibeli sebelum ini)
  6. Anda untung RM32.00 untuk 1 gram.
Ini cuma contoh untuk emas yang beratnya 1 gram. Jika 10 gram, gandakan 10 dan jika 100 gram, gandakan 100.

Tak perlu untuk terus beli 100 gram jika wang masih belum mencukupi, 10 gram sudah membolehkan kita beroleh keuntungan sebanyak RM320.00 dalam tempoh 2 bulan dari modal RM1,800.00 untuk emas seberat 10 gram. Kadar keuntungan hampir mencapai 18% dari pelaburan dalam tempoh hanya 2 bulan.

Keuntungan serta pemulangan modal dalam bentuk RM adalah terpulang kepada pembeli untuk membelanjakannya atau mempunyai pusingan modal semula dengan menambah berat emas yang dibeli.


Setelah beberapa ketika aku berurusan dalam beroleh keuntungan, kini aku decided untuk bernaung di bawah syarikat emas tersebut dan berharap aku dapat pula membantu rakan-rakan dalam mereka menjana kewangan yang lebih baik dengan pelaburan yang paling efektif. Orang kata bermatlamatkan ke arah Financial Freedom.

Syarikat yang aku bernaung adalah syarikat yang disegani di dalam Gold Trading Industry. Syarikat yang telah aku setup adalah Oasis Selatan Resources. Harap rakan-rakan serta pengunjung blog dapat melawat laman FB and support my new setup company with a Like. Juga diharap agar semua dapat menikmati peluang yang ditawarkan untuk menambah pendapatan dengan melabur emas menerusi Oasis Selatan Resources.


Rasulullah SAW bersabda: "Akan tiba satu zaman di mana tiada apa yang tinggal & boleh digunakan oleh umat manusia, maka simpanlah Emas(Dinar) & Perak (Dirham)."


No comments:

Post a Comment