Saturday, July 6, 2013

EOCM : Geng Lendat 1st Fun Drive

Lama juga aku tak aktif physically dalam kelab Exora ni. Selalu communicate dgn rakan-rakan kelab hanya thru Whatapps Group saje. So last Friday night (28/6/2013) aku meluangkan sedikit masa untuk bersama - sama sahabat EOCMotorsport Geng Lendat Melaka dalam mengikuti konvoi Fun Drive bersiar - siar di sekitar Melaka.

Tujuan Fun Drive adalah untuk mempromosi jenama Exora Owner's Club Motorsport. So bila ada konvoi on the road, people will look and automatically akan ternampak sticker-sticker EOCM kat pesawat-pesawat yang terlibat. Juga tujuannya adalah untuk menarik pemilik Exora setempat dalam menyertai EOCM serta Geng Lendat.

Semua peserta mula berkumpul di Restoran Rasa Melaka (Pokok Mangga) pada jam 930pm. Aku paling awai sekali sampai, dalam 910pm aku dah parking kat situ sebab aku direct dari Melaka Sentral. Nak balik rumah alang-alang, so aku terus ke tempat berkumpul. Then mulai jam 920pm tu satu persatu rakan-rakan lain mula sampai.

Berkumpul di Restoran Rasa Melaka sebelum mula. Photo credit to the owner.

President EOCM dan Chief Geng Lendat turut ada bersama. Chief Geng Lendat memberikan simple briefing tentang route dan buat selection siapa akan lead as first car dan siapa akan jadi last car.

Konvoi mula bertolak dalam sekitar jam 10 malam. Photo credit to the owner.
Dalam pukul 10pm, konvoi mula bertolak dengan kekuatan 21 buah pesawat. 1st stop kita orang adalah di Dataran Pahlawan. Memang banyak kereta la dari Pokok Mangga ke Dataran Pahlawan tu tapi semua in order dan both 1st Car dan last car memainkan peranan yang baik mengawal konvoi.

1st stop di Dataran Pahlawan. Photo credit to the owner
Lepak sekejap di Dataran Pahlawan, kami disertai oleh 1 lagi pesawat dari Kuala Lumpur menjadikan total pesawat adalah 22 buah ke semuanya. Meriah la especially ni adalah first time Geng Lendat buat Fun Drive. After around half and hour kat Dataran Pahlawan, konvoi bergerak ke Dataran EyeonMalaysia. Kat situ just drive thru then buat U Turn bergerak ke arah Klebang menuju ke Dataran 1Malaysia. Malam tu kat Dataran 1Malaysia nampak tak banyak kenderaan / orang ramai, konvoi berhenti seketika untuk ambil-ambil gambar. Sayang tak dapat nak line-up semua 22 pesawat untuk bergambar sebab ruang yang tak mengizinkan (bahaya kawasan berpasir).

Tiba di Dataran 1Malaysia. Photo credit to the owner
Next is Dataran 1Malaysia. Photo credit to the owner
Dataran 1Malaysia supposed to be our last check point sebelum kembali ke Pokok Mangga. Tapi sebab semua dalam mood yang syiok berkonvoi, kita orang bergerak pula ke Pantai Puteri dan kemudiannya ke kawasan Sungai Udang untuk supper.

Dari Sungai Udang, semua bergerak pulang mengikut masa masing-masing.Aku bertolak pulang dalam jam 1 pagi.

Conclusions? Best le plus will surely participate semula jika ada kelapangan. Come and join our EOCMotorsport Family !

No comments:

Post a Comment