Sunday, May 26, 2013

Hotel : Park Royal Penang


Hotel Park Royal Penang kalau tengok dari luar (mcm gambar di atas) nampak macam hotel lama. Betul la memang design dan cat luarannya nampak 'season' sikit tapi org kata "don't judge a book by its cover". Hotel ni boleh di kategorikan sebagai hotel yang agak mewah.

Aku berkesempatan untuk menginap di hotel ni untuk 3 malam. Lokasi terbaik di tepi pantai batu feringgi dan boleh berjalan kaki ke pekan batu feringgi.

Rata - rata tetamu hotel ni adalah pelancong luar negara. Nak dijadikan cerita, masa aku naik lif untuk ke bilik aku bersama seorang pekerja hotel yang sedang membawa bungkusan makanan. Nampak macam di pesan oleh tetamu. Aku tanya dia untuk siapa bungkusan tu. Dia jawab yang bungkusan tu adalah pesanan dari salah seorang Putera kerabat di Raja Arab yang sudah 2 bulan menginap di hotel tersebut bersama rakan-rakan serta pengikut - pengikutnya. Wah, hebat jugak reputasi hotel ni hinggakan kerabat Saudi boleh duduk kat sini dekat 2 bulan.

So di bawah adalah beberapa gambar yang aku sempat ambil masa menginap kat hotel tu :-

Ruang lobi yang luas
Kolam Renang untuk tetamu
Javana Lounge di Lobi Hotel
Tetamu boleh menikmati makanan di tepi pantai
'Sarang' aku untuk 4 hari 3 malam. Memandangkan tiada bilik 1 double bed yang available so aku dapat bilik yang ada 2 katil single. Memang spacious untuk  aku sorang.
Terdapat berandah / verandah untuk aku keluar tengok permandangan sambil 'berasap' and for info, hotel ni ada polisi untuk tidak boleh merokok di dalam bangunan hotel tapi kat luar mcm ni boleh. :D
Suasana malam di Poolside
Overall hotel ni memang best. So kalau nak menginap samada untuk bercuti bersama keluarga atau atas urusan rasmi memang lah recommended !

No comments:

Post a Comment