Sunday, April 8, 2012

E.O.C.M

Apa tu E.O.C.M?

Mula - mula sebelum aku beli Exora Bold CFE, aku survey merata akan maklumat tentang Exora ni. Dalam buat - buat projek survey ni di web maka aku terjumpalah E.O.C.M.

Ianya adalah singkatan untuk Exora Owner Club Malaysia (Kelab Pemilik Exora Malaysia lah dalam Bahasa Melayunya). Kelab ni actually dah lama dah ditubuhkan cuma aku je yang tak tau akan kewujudan kelab ni sebab aku tak pernah buat carian 'Exora' di Google before. Yang bestnya kelab ni adalah sebab ia ada platform untuk ahli - ahli kelab berforum di laman web.

Lama aku dok survey sampai aku terus beli Exora dan a day after aku dapat Exora, aku terus joined E.O.C.M secara rasmi.

Yuran seumur hidup untuk menjadi ahli kelab adalah RM75.00. Dengan bayaran tersebut, kita akan dapat :-
  1. Akses Forum ke beberapa seksyen khas untuk ahli sahaja
  2. Starter Kits (mengandungi Sticker Kereta - |Depan x 2|Belakang x 1|
  3. T Shirt Kelab
Aku bayar RM100.00 (tambahan RM15.00 untuk additional T-Shirt) pada 2hb Mac 2012. Bila bayar, kenalah tunggu proses yang ambik masa dalam 2 ke 3 minggu before kita dapat Starter Kits + Nombor Ahli. Memandangkan kelab ni dah lama bertapak, maka apabila aku terima Starter Kits aku, nombor ahli aku telahpun melebihi 1,000 iaitu 1,327. Bermakna aku individu yang ke 1,327 mendaftar di dalam E.O.C.M.

Bila kita joined E.O.C.M secara rasmi, maka kita secara automatic juga akan menjadi ahli kepada sub E.O.C.M di negeri / daerah masing - masing. Bagi aku, disebabkan aku tinggal di Melaka, maka aku secara automatic menjadi ahli kepada E.O.C.M Geng Lendat (Negeri Melaka). Dengan menyertai ahli di kawasan yang berhampiran, maka lebih banyak aktiviti yang dapat dilakukan seperti konvoi + sessi perbincangan / teh tarik.

Banyak yang aku belajar dari E.O.C.M especially on technical kereta + isu - isu berkait dengan Exora. Semuanya dibincangkan di dalam forum.

Aku harap dapat la aku bergiat aktif dalam E.O.C.M ini terutama untuk peringkat Negeri Melaka, maklum la jadual kerja aku yang agak ketat + sering outstation kadangkala menyukarkan komitmen untuk satu - satu aktiviti.

So, kalau ada nampak Exora Bold CFE yang ada sticker E.O.C.M 1327 kat cermin belakang tu, aku le tu !

E.O.C.M 1327 di Kuala Terengganu

No comments:

Post a Comment