Tuesday, June 4, 2013

Welcome Galaxy Note II Eight Point O


Selama ni aku pakai Blackberry Bold tapi keinginan untuk ada sebuah telefon atas platform Android setiap hari makin terasa keperluannya. So on 1st May, aku sasarkan untuk membeli sebuah telefon baru (Android). Antara model yang aku shortlisted adalah Sony Xperia Z dan Samsung Galaxy S4.

Tapi bila sampai ke kedai telefon, lain pulak yang aku beli. Aku beli Samsung Galaxy Note II 8.0. Hmmm, ni kira macam hybrid telefon dan tablet. Skrin 8.0 inci, sebab tu dia panggil Note 8.0.

Memang best la sbb skrin besar (tapi still boleh handle panggilan dengan saiz tu) dan laju. Cuma aku terlepas pandang bab kamera. Note 8.0 ni ada kamera tapi resolution tak tinggi, takat 5.0 MP sahaja (okay la untuk main-main upload ke social network) tapi kekurangan yang aku tak jangka adalah ianya takde flash. Macamane nak ambik gambar dalam suasana malap bila takde flash? Kebijaksanaan Note 8.0 akan automatic naikkan ISO ke tahap tertinggi untuk membolehkan imej di ambil tetapi kualiti memang tak best la sebab too grainy and lost too many details.

Yang lain-lain memang aku puashati. Easy to handle and not too bulky to bring along ke mana-mana.

Harga : waktu aku beli ni harga rock bottom yang depa jual kat aku adalah RM1,600.00 (unrooted/new).

So Note 8.0 menjadi peneman Blackberry dengan Note menggunakan khidmat DG while Blackberry menggunakan khidmat Maxis.


No comments:

Post a Comment