Tuesday, November 4, 2014

Bumper Depan Exora : Double Cobra

Well, projek untuk membuat 1 custom front bumper telahpun siap setelah hampir 2 bulan proses perancangan dan pembikinan.

Kini Exoraku telah menggunakan front bumper yang di namakan Double Cobra. Aku inginkan konsep yang macam front bumper kereta Lamborghini yang hebat tu tapi sebab Exora adalah sebuah MPV, rekaan bentuk di buat agar ada sedikit iras-iras Lambo.

Ketika proses rekabentuk sebelum acuan dibentuk
Setelah berpuashati dengan rekabentuk serta fitting yang tepat, maka acuan dibentuk dan terhasil Double Cobra
Double Cobra di pasang buat kali pertama setelah selesai proses mengecat
Double Cobra lengkap dengan tambahan diffuser
Double Cobra yang telah siap kini dibuka untuk dijual kepada pengguna Proton Exora yang lain. Harga untuk Double Cobra Front Bumper adalah RM1,500.00 siap dengan cat dan tambahan RM200.00 untuk sepasang diffuser. Pemasangan adalah di Melaka, manakala yang tinggal terlalu jauh dengan Melaka, Double Cobra akan dihantar melalui pos yang kos pos tersebut perlu ditanggung oleh pembeli.

Jika ada yang berminat untuk menghiaskan Exora anda dengan satu front bumper yang lain dari yang lain, front bumper yang garang, front bumper yang hensem hehehe, bolehlah hubungi aku untuk pembelian atau pertanyaan. Whatsapp/SMS/Call : KOSONG11DUAENAM8290SATUKOSONG.

Pengikut/Follower Blog Bersama Exoraku dan ahli kelab Exora Owner's Club Motorsport akan diberikan harga yang berbeza dengan harga yang di tawarkan kepada umum.

No comments:

Post a Comment