Wednesday, October 22, 2014

October in One Go

Bulan Oktober adalah bulan yang agak sibuk untuk aku sebab kekerapan outstation especially tugasan di kawasan selatan tanahair iaitu di kawasan Johor Bahru dan sekitarnya.

So just a brief cerita tentang aktiviti Oktober ni di selitkan dalam gambar - gambar seperti di bawah :-

Tiba-tiba aku rasa macam nak masukkan Sistem Audio dalam Exo. Pergi ke kedai accessories yang aku selalu pergi, ada la 1 set audio punya rangka yang nak dijual 2nd hand. Memang agak cun tapi tak boleh nak fit sebab custom fiber yang dirangka tu bukan untuk Exora. Tujuan aku nak masukkan Sistem Audio ni sebab bila ada 'showoff' boleh la aku bukak boot belakang Exo aku. Lor ni memang tertutup je la sebab kosong takde ape-ape.
Aku berpeluang untuk pergi ke Masjid Cina Negeri Melaka di dalam kesibukkan aku bekerja. Masjid ni masjid yang baru siap dibina dan merupakan tarikan terbaru di Negeri Melaka. Alhamdulillah dapat juga aku melihat sendiri senibina masjid ini yang unik yang mana ianya dibentuk dengan rekabentuk masjid di Negara China.
Rasa sekejap je anak bongsu aku dah sampai ke umurnya yang ke 2 tahun. Sebab dia suka sangat tengok cerita Frozen, so kek dia kali ni ditempah dengan bertemakan Olaf.
Ni salah satu hotel yang aku menginap semasa bermusafir di kawasan Kempas, Johor. Hotel Blue Bell di area Taman Impian Emas. Hotel bajet yang agak selesa dan berdekatan dengan tapak aku bertugas. Kalau tengok gambar ni, kaunter reception tu dipalang macam kedai emas pulak. Nevertheless meskipun bilik agak so-so sahaja, ianya bersih dan kakitangan pekerja disini memang friendly.
Biasa la bila ke area Johor, Mi Rebus Gearbox mesti kena cari. Yang ni aku makan kat kedai Warisan Wak Radol di area Kempas. Memang terbaik and saiz gearbox kambing dia kasau-kasau.
Aku berpeluang bermalam di KSL Resort Johor Bahru dalam 3 malam. Bilik memang comfy and cozy. Location wise terbaik sebab kat bawah terus bersambung dengan shopping mall. One thing yang aku puji tentang hotel ni adalah makanan. Selalunya makanan kat hotel boleh kata rating 'boleh layan' la tapi kat KSL Resort ni aku beri pujian sebab setiap menu yang disediakan memang diresepikan untuk kelazatan yang maksima.
Terdapat Taman Tema Air Mini di dalam KSL Resort. Aku memang tak sempat nak utilize Taman Tema ni disebabkan jadual kerja yang agak padat.
Aku sempat singgah sebentar di Johor Premium Outlets semasa aku bertugas di Kulai. First time aku pergi kat sini. Aku tak bercadang untuk membeli belah sebab masa yang suntuk tetapi aku sempat meninjau beberapa outlets untuk mendapatkan gambaran harga disini berbanding dengan luar. Yang pasti Levi's 501 memang murah dengan perbezaan harga yang agak besar. Next tme sure aku akan beli 501 kat sini jika aku bertugas di area Kulai sekali lagi.
Telah diadakan 1 simulasi untuk menangani pesakit Ebola bertempat di Lapangan Terbang Antarabangsa Senai. So ni tag yang aku dapat sebagai salah seorang peserta yang terlibat di bawah kategori Agensi.
Simulasi Ebola di Senai Airport yang bermula dari jam 10 malam telah berakhir hampir jam 3pagi. Beberapa situasi diadakan dengan pemantauan dari wakil daripada Kementerian Kesihatan Bahagian Penyakit Berjangkit.
Last but not least. Memandangkan semangat untuk ada Sistem Audio menebal, aku telah mula Phase 1 setup di dalam Exoraku pada awal Oktober hari tu. Aku sasarkan 3 fasa untuk Sistem Audio aku menjadi satu sistem yang lengkap. Fasa 1 bermula dengan pemasangan 2 Woofer, Monoblock dan Pre Amp. Fasa 2 yang akan dijadualkan somewhere dalam 3 ke 5 November ini pulak akan dibuat kemasukkan 4 Mid Speaker, 2 Horn Tweeter, 1 lagi Monoblock, 1 lagi Pre Amp dan rangka papan beserta lightings untuk catered Fasa 2. Untuk last phase, aku sasarkan somewhere dalam December ini untuk kemasukkan beberapa LCD Monitor dan dedicated player. Set yang aku pilih adalah set America Sound untuk semua perkakasan Speaker, Monoblock dan Pre Amp. Nanti dah siap Fasa 2, will update more.

Lupa aku nak mentioned yang aku jugak dalam proses untuk naiktaraf Front Bumper Exo aku dari yang lama ke Front Bumper Double Cobra yang mana sewaktu aku dok taip cerita ni Exo aku dah ada 2 hari kat kedai untuk proses akhir pemasangan Double Cobra. :D

No comments:

Post a Comment