Friday, August 22, 2014

Xtreme CARnival 2014


Acara Xtreme CARnival 2014 semakin hampir. Dan tentatif 2 hari program telahpun dikeluarkan seperti di bawah :-

Program pada hari pertama di atur dengan slow pace oleh penganjur dan memuncak pada hari kedua dengan acara Malaysia Book of Record di jangka bermula pada jam 10 pagi. Kita menjangkakan lebih 350 buah kereta Proton Exora akan mengambil bahagian dalam acara ini.

AJK - AJK acara sedang bertungkus lumus membuat perancangan serta menggerakkan persediaan. No event is perfect tapi biar event meriah dan no major hick-up. Semangat AJK is getting higher which is a very good sign untuk kejayaan event. Biasa la ada sikit cuit sana, sikit cuit sini but macam nak lari 100 meter pecut, tak perlu nak toleh-toleh kat spectators atau dengar ayat-ayat pelemah semangat, just stay focus, tengok straight kat finishing line dan kayuh.

Team AJK yang ada memang among the best of the best. Semua ada kelebihan masing-masing dan ada yang berpengalaman dalam penganjuran acara. Dalam mana-mana acara pun, although you might have different ideas or experiences tapi bila sudah ada Project Manager / Nakhoda Acara, kita kena ikut perancangan yang telah dibuat oleh Nakhoda. New major idea dalam masa yang kurang dari sebulan ini kena la ditolak ke tepi untuk memastikan kelancaran persediaan dan agar tidak ada new things yang perlu start from zero. Solid support from Ahli Majlis Tertinggi EOCMotorsport dalam memastikan kejayaan event merupakan satu booster kepada semua AJK.

As acara dijangka tamat pada jam 9 malam (Sabtu), maka secara automatik aku akan balik ke Melaka insyallah pada Ahad. Ahad ni memey aku expect jem giler la sebab hari Ahad tu adalah hari terakhir Cuti Persekolahan. Lokasi penginapan AJK sedang diusahakan oleh rakan-rakan Exora dari Tanjung Malim Exora Crew. Aku dapat tahu yang konsep menginap AJK adalah homestay. More suitable untuk yang membawa keluarga so aku decided yang aku akan menginap secara solo di salah satu yang ada di Pekan Tanjung Malim insyallah.

So, apa peranan aku dalam event ni ye? Aku telah di amanahkan untuk  persediaan baju event dan mencari sedikit dana untuk menampung kos acara. On the date of the event, tugasan tersebut akan khusus kepada agihan tugasan yang berkait dengan acara pula.

Ayuh semua rakan-rakan EOCMotorsport dan pemilik-pemilik Exora, kita gegarkan UPSI pada hari tersebut !





No comments:

Post a Comment