Thursday, August 21, 2014

Ke Jelobak Ke Jolobu

Ke Jelobak ke Jelobu ... tuai padi tigo tangkai ....

Isnin sampai Rabu aritu aku dikerah untuk bertugas di Jelebu sebab ada short notice audit. Jarak antara Jelebu ke rumah meskipun tak jauh, plus minus dalam kurang 150km tetapi kalau 3 hari berturut - turut nak ulang alik mau dekat 1,000km dah. So, nak tak nak aku terpaksalah overnite kat Jelebu dalam 2 malam.

Lek sat lepas audit
Although memang selalu jugak aku visit projek di Jelebu, tapi tak pernah pulak aku overnite kat sana. So, bila tanya staff kat sana plus carian melalui Mr Google, terkeluarlah nama Hotel Sri Klawang.

Hari pertama once selesai tugasan di projek, aku terus ke Hotel Sri Klawang untuk check in. Harga bilik adalah RM89.00 untuk 1 malam. Hotel ni kelihatan agak besar dengan bumbung ala Minangkabau. Masa aku masuk, nampak ada kerja-kerja renovation sedang berjalan. Setelah masuk salin baju, aku keluar semula dan bersembang dengan beberapa staf di hotel tersebut. Rupanya Hotel Sri Klawang ini dulu adalah Guest/Rest House Majlis Daerah yang sekarang ini diswastakan pengurusannya kepada sebuah syarikat swasta.

Bilik di Hotel Sri Klawang ni okay la sebab depa tengah dalam proses baik pulih hotel, spacious dengan semua facility dalam bilik function well especially untuk Air Cond & Water Heater. Aku rasa selepas selesai renovation, Hotel Sri Klawang ni sure akan lebih baik dengan pengurusan baru yang nampak bersungguh-sungguh dalam menyediakan fasiliti serta perkhidmatan yang terbaik.



 
Right after Maghrib, aku keluar ke pekan Jelebu untuk mencari kedai makan. Memang susah nak cari Kedai Makan dalam pekan kecil Jelebu. Kedai-kedai kebanyakkan dan tutup awal, yang buka hanya beberapa kedai runcit dan 7eleven. last-last lepas 2 kali pusing pekan, aku terjumpa 1 kedai makan yang namanya Restoran Patanna. So dinner kat situ malam tu dengan menu Nasi Goreng Kampung dan Sup Ekor. Meter Kelazatan? Ok la, not so good and not so bad.

Singgah di 7Eleven Jelebu sebelum ke hotel

Malam kedua pula aku insisted untuk cuba menu Nasi Arab yang dikatakan sedap oleh pemilik Hotel Sri Klawang. Kebetulan restoran di hotel tutup sebab ada tempahan majlis tetapi pemilik hotel telah dengan baik hati untuk menyediakan meja khas di luar untuk aku dihidangkan dengan Nasi Arab. So menu malam tu adalah Nasi Mandy - Ayam. Memang tidak dapat dinafikan yang Nasi Arab kat sini is the best. Aku dah cuba banyak restoran Arab, the best (my taste) adalah di Restoran Saba, Cyberjaya tetapi bila rasa Nasi Arab kat Sri Klawang ni ... memey now carta dah bertukar dengan Nasi Arah Sri Klawang dah jadi number 1.

Nasi Mandy Sri Klawang. Kalau kambing ni memey lagi power. The best Mandy Rice yang aku pernah rasa so far.
Tiada aktiviti yang dapat dibuat selepas makan sebab pekan Jelebu senario lebih kurang sama dengan pekan Kuala Pilah yang hampir semua kedai di dalam pekan tutup awal.

Cuma yang kurang best untuk this trip adalah terjadinya 2 insiden ke atas 'raptor' aku iaitu front bumper aku pecah/retak (termasuk lubang dalam) & rim vossen sebelah kiri tergores sebab terlanggar slab tepi jalan. untuk front bumper tu memey no choice aku kena samada pi tampal & cat semula atau tukar kepada bumper baru while untuk rim, nasib baik injury tak dalam, so nak kena car semula. Planning? Front bumper ingat nak masuk Kaira while Sport Rim dah alang-alang nak cat, aku ingat nak cat semua 4 rim ke warna putih. :D

Boleh plak termasuk lubang dalam masa nak parking ... boleh plak pecah ... adoii

No comments:

Post a Comment