Tuesday, November 5, 2013

Pasang Tweeter Speaker


Lepas aku selesai buat service untuk 36k, dengan tak semena-mena aku tersinggahlah kat kedai accessories kereta Yahoo kat Taman Merdeka. Mula-mula aku masuk tu sebab aku nak tanya pasal bodykit tapi last-last terpasang jugak sepasang tweeter speaker jenis Kannon dengan harga RM110.00 sepasang.

Ada perbezaan bunyi? Ada la sikit - sikit dengan bunyi treble yang lebih sedikit nyata. So bila drive sorang-sorang memang aku blast volume tinggi sikit tapi tak le terlalu tinggi sampai orang luar kereta boleh dengar. Dan aku blast pun bukannya selalu ... ikut mood dan ikut situasi masa driving. Kalau time aku perlu attention lebih especially bila time hujan atau jalan sibuk, kadang-kadang volume audio tu aku turunkan sampai level 2 ke 3 pun ada sebab bagi aku kalau kuat-kuat sangat tumpuan nak bagi kat jalanraya tu rasa terganggu. Itu aku la, mungkin orang lain tak macam aku.

So ... next audio upgrade masuk amp and woofer speaker pulak kot. Hahaha.

No comments:

Post a Comment