Wednesday, October 30, 2013

EOCM : SAT 2013


EOCMotorsport akan menganjurkan program SAT pada bulan Disember ini. SAT tu singkatan untuk Sambutan Akhir Tahun yang akan diadakan di Negeri Terengganu Darul Iman.

Berita ni memang telah dihebahkan beberapa ketika yang lalu tetapi aku actually unsure samada tarikh tu aku free untuk sertai event ni ataupun tidak. Maklum la kerja yang aku buat sekarang ni semua instruction outstation datang last - last minute punya. Rasa teringin tapi aku tak berani nak commit yang aku akan sertai SAT 2013 ni.

Tapi disebabkan nak support program rakan - rakan EOCMotorsport dari Terengganu dan nak support event anjuran EOCMotorsport khasnya, aku decided to participate untuk event ni. Walaupun aku tak tahu schedule aku untuk tarikh tu tapi aku nekad untuk register dengan deposit pada last-last minute. Aku harap agar takde la apa-apa program yang berkaitan kerja untuk tarikh 7, 8 dan 9 Disember ni nanti.

Bila dah register, aku kena la buat planning. So this would be my initial planning la untuk event ni.
  • 6hb - aku bertolak ke Kuala Terengganu dari Melaka. Aku plan somewhere dalam pukul 9 pagi exit Simpang Ampat masuk PLUS keluar Sg Besi. Then drive ke Jalan Kuching masuk DUKE sikit pastu terus ke Karak. Masuk Lebuhraya Pantai Timur sampai ke Kuantan dan ikut jalan tepi laut naik Kemaman, Dungun dan seterusnya ke Kuala Terengganu. Kenapa aku tak mahu ikut route Tangkak - Muadzam - Kuantan - Jabor - LPT 2 - Kuala Terengganu? Sebab aku rasa route yang aku plan untuk bertolak ni walaupun agak jauh tapi lebih selesa untuk family yang akan turut serta. So target aku insyallah akan sampai ke Kuala Terengganu dalam lewat petang. Melaka - KL 2 jam. Karak - Kuantan 4 jam. Kuantan - Kuala Terengganu 3 jam. Total 8 jam, buffer sikit 2 jam (berhenti rehat, toilet, traffic), ada la kot dalam pukul 7 ke 8 malam check in di Kuala Terengganu. Hotel belum booking untuk 6hb tu tapi aku harap geng-geng AJK SAT di Terengganu dapat bantu aku untuk bookingkan hotel sama yang akan dijadikan lokasi event SAT kali ni iaitu Primula Beach Resort. Kalau agak - agak dalam pertengahan next month takde positive response maka aku akan booking sendiri hotel samada di Tanjung Vista ataupun Sumai Apartment.
  • 7hb - Hari pendaftaran dan 1st day untuk program SAT. Overnite surely di Primula.
  • 8hb - 2nd day program untuk SAT. Malam aku plan nak jumpa beberapa rakan di Kuala Terengganu.
  • 9hb - 3rd day program SAT and check out. Aku tak rancang lepas check out aku akan terus drive balik ke Melaka. Aku still planning untuk samada overnite di Kemaman / Cherating / Kuantan.
  • 10hb - Bertolak balik ke Melaka and ETA would be juga dalam lewat petang, insyallah sebelum Maghrib.
Aku harap planning AJK rakan-rakan EOCM Terengganu sebagai hos semua menjadi without any major hick-up. Minor - minor tu biasa le, mana ada event yang 100% perfect.

Dan disebabkan event ni bulan 12 dan dekat Pantai Timur, so expectation untuk berhujan tu kena ada. Jika berkonvoi dan drive to and fro kena lebih berhati - hati especially dekat Lebuhraya Pantai Timur yang memang terkenal dengan takungan air bila waktu hujan lebat.

So, SAT 2013 ... I hope yang aku akan dapat sertainya tanpa ada gangguan oleh last minute task yang melibatkan kerja ... yang mana membolehkan segala perancangan terbatal dan terleburlah wang deposit seadanya sepertimana yang pernah berlaku kat aku semasa YEG EOCMalaysia di Penang sebelum ni. Deposit dah buat tapi last minute kena pergi outstation maka terbatalkan hasrat bercuti bersama rakan - rakan Exora.

Til next entry ... wassalam.

No comments:

Post a Comment