Saturday, September 21, 2013

Installing Parking Antenna

Nak dijadikan cerita and without apa-apa planning, aku tergerak nak pasang parking antenna sehari sebelum bertolak ke SIC untuk event 1 Exora 1 Keluarga 1 Malaysia.

Mula-mula aku nak beli kat kedai yang biasa aku beli accessories tu tapi member bagitahu ada 1 kedai dekat area jalan ke Bertam yang mungkin ada jual parking antenna dari kereta half cut a.k.a yang ori bukan yang set - set accessories punya.

Aku terus gerak ke kedai tu selepas sarapan dan memang betul ada beberapa parking antenna half cut kat situ. Harga yang berlampu dalam sekitar purata RM120 dan yang tidak berlampu dalam RM80.

Lepas memilih yang aku berkenan (tak banyak pilihan pun, ada la dalam 7 ke 8 antenna), aku ke kedai accessories sebelah untuk proses pemasangan. Upah pasang depa ambik RM45. Memang leceh la aku tengok diaorang nak pasang, cuak pun ada sebab depa ambik masa agak lama nak pasang holder antenna tu. Atas kebenaran aku, kedai accessories tu kena potong sikit bahagian spot yang antenna tu nak dipasang agar holder boleh kukuh dipasang dan agar front spoiler kemas tanpa ada nampak 'gap' kalau just main selit saja.

Proses pemasangan sedang giat dijalankan. Nak dekat 30 minit lebih jugak la.
Result, puas hati sebab dapat Parking Antenna Toyota yang Ori. Lampu dia tak berapa nak menyerlah tapi boleh nampak sikit bila time malam.

Dengan hensemnya antenna telah di pasang. Hehehe
Cuma baru kelmarin aku terfikir samada sesuai ke aku nak masuk auto carwash dengan Parking Antenna ni sebab aku selalu masuk auto carwash macam set - set Cyclone Car Wash tu. Hmmm ...


No comments:

Post a Comment