Sunday, March 3, 2013

Hotel : Holiday Villa, Kota Bharu

Aku agak excited bila tahu ada hotel yang ada nama ni dah bukak kat Kota Bharu. Lokasi pulak kalau tengok dalam peta memang berhadapan dengan Wakaf Che Yeh.

So on 24th February aku pun check in kat hotel ni. Aku sampai awal pagi lebih kurang jam 630am sebab aku bertolak dari Melaka sebelum lewat malam. Untuk check in awal, aku telah dikenakan caj tambahan sebanyak 50% lagi. Aku terpaksa check ini jugak la sebab kalau aku tak check in, mana aku nak merayau + mandi nanti.

First impression aku masa kat lobby memang best. Staff yang handle check in aku pun peramah. Tapi bila aku masuk bilik aku, alamak keciknye bilik ni. Bukak pintu toilet aku tengok habis towel semua kat atas lantai. Aku bukak pili air tengok hos besi kat hujung tu bocor. Habis 1 bilik air yang kecik tu basah. Aku dah rasa terkilan. Aku plug in pula charger cellphone aku & tengok-tengok tak de power.

Frust punya pasal, aku pun call front office minta ditukarkan bilik. Bila nak tukar bilik, aku terpaksa bawa semula beg-beg aku sendiri dari 1 floor ke 1 floor yg lain. Bilik yang aku dapat untuk kali kedua ni pula pili air ok + power plug pun okay. Tapi air complementary takde, aku request pulak suruh housekeeping supplykan air complementary tu. Bila nak mandi, pressure air punyalah perlahan. Ni yang buat aku terus decided yg cukup lah untuk 1 malam aku overnite kat sini. Aku turun bawah bagitau dengan staff reception tu yang aku akan check out esok bukan lusa.

Yang dipuji adalah staff-staff kat hotel ni yang peramah + mesra dan lokasi hotel berdekatan dengan Wakaf Che Yeh. Yang lain tu aku tak berapa nak berkenan sebab tak kena dengan harga yang ditawarkan.

Pandangan Wakaf Che Yeh dari bilik yang aku sewa

No comments:

Post a Comment